دولت آمریکا مقررات جدیدی را با هدف تغییر استانداردهای ایمنی مسافر در اتومبیل ارائه می دهد که می تواند موانع وسایل نقلیه خودمختار باشد.
اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی می گوید که به دنبال اظهارنظر در مورد استانداردهای به روز شده پیشنهادی است تا خودروهایی را که دارای کنترل دستی مانند فرمان یا پدال ترمز نیستند ، در نظر بگیرند. وسایل نقلیه خودمختار همچنین ممکن است رانندگان در صندلی راننده سنتی نشسته نباشد.
آژانس روز سه شنبه در بیانیه ای گفت که این پیشنهاد شرایط و مراحل آزمایش را تجدید نظر می کند. همچنین روشن می کند که استانداردهای استاندارد حفاظت از مسافر در مورد وسایل نقلیه ساخته شده مخصوص حمل کالاها و نه افراد اعمال نمی شود.
جیمز اوونز ، مدیر بازیگر NHTSA در بیانیه ای گفت: "ما نمی خواهیم مقررات تصویب شده مدت ها قبل از توسعه فناوری های خودکار مانع ناخواسته و غیر ضروری در برابر نوآوری و بهبود ایمنی در بزرگراه ها شود ."
آژانس گفت ، این آیین نامه پیشنهادی استاندارد های محافظت از صندلی های جلو مسافر را در صندلی راننده سنتی یک وسیله نقلیه مستقل به جای الزامات ایمنی مخصوص صندلی راننده اعمال می کند. در این آیین نامه آمده است: "دلیل منطقی که در این اخطار مورد بحث قرار می گیرد این است که سرنشینان در صورت وجود هیچکدام در وسیله نقلیه ، نیازی به محافظت از سیستم کنترل فرمان ندارند."
NHTSA گفت که این مقررات مربوط به وسایل نقلیه ای است که خودمختار عمل می کنند اما توسط انسان در صندلی راننده نیز قابل کنترل است.
NHTSA در این آیین نامه می گوید که بسیاری از پتانسیل های ایمنی سیستم های رانندگی خودکار "غیرقابل اثبات است و تأثیرات آن ناشناخته است" ، اما هنوز هم معتقد است بهترین راه پیش رو برای رفع موانع است.
جیسون لوین ، مدیر اجرایی مرکز غیرانتفاعی ایمنی خودکار ، یک گروه مدافع ، گفت NHTSA نباید اقدامات نظارتی را برای فناوری اثبات نشده از بین ببرد و "در واقع ممکن است ناامن باشد". وی در بیانیه ای گفت که دولت باید روی اقدامات ایمنی موجود تمرکز کند "نه تحویل شرکت ها که مورد نظر لابی ها قرار گرفته و توسط کارشناسان مورد سؤال قرار گرفته باشد."
عموم مردم حدود 60 روز فرصت دارند تا درباره این پیشنهاد اظهار نظر کنند. آژانس گفت که براساس اظهارنظرها ، NHTSA سپس این قانون را اجرا می کند.
این مقررات مربوط به وسایل نقلیه خودمختار است و به چندین توصیه هیئت ملی ایمنی حمل و نقل که در ماه گذشته در مورد وسایل نقلیه نیمه اتوماتیک با سیستم های کمک راننده ساخته شده است ، پرداخته نمی شود.
NTSB پس از چندین تصادف شدید درگیر شدن با وسایل نقلیه برقی تسلا که در سیستم کمک به راننده Autopilot شرکت فعالیت می کنند ، NTSB را توصیه کرد آزمایش های گسترده را با استفاده از NHTSA گسترش دهد تا مطمئن شود سیستم های جزئی خودکار می توانند از ورود به موانع متداول مانند مانع آزادراه جلوگیری کنند. هیئت مدیره همچنین از NHTSA خواسته است تا Autopilot را برای تعیین محل کار با خیال راحت ارزیابی کند و استانداردهای لازم برای نظارت بر رانندگان را ایجاد کند تا در حین استفاده از سیستم ها به آنها توجه کند.
NHTSA گفت که در آن زمان گزارش NTSB را مرور خواهد کرد و همه وسایل نقلیه موجود در تجارت نیازمند رانندگان انسانی است که همیشه در کنترل خود بمانند.
- ۹۹/۰۲/۲۸